İzmirli Sema Avrupa Kupası'nda kürsüde
İzmir Büyükşehir Belediyesi Spor Kulübü'nün milli judocusu Sema Mete, Berlin Gençler Avrupa Kupası'nda bronz madalya kazanarak önemli bir başarıya imza attı.
Pandemi döneminde bulaş riskini azaltmak için geçici olarak durdurulan ve kapıların her durakta otomatik açılmasını sağlayan sistem, yerini yeniden "dokunmatik kapı" sistemine bırakıyor.1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren İZBAN trenlerinde kapılar artık otomatik açılmayacak; yolcular kendi inip binecekleri kapıları buton yardımıyla kendileri açacak.
Peki, pandemi öncesinde de uygulanan bu sisteme neden geri dönüyoruz?
Daha Serin Vagonlar, Daha Az Enerji Tüketimi
Mevcut sistemde, duraklarda kimsenin inip binmediği kapılar bile otomatik olarak açılıyor. Bu durum, özellikle İzmir'in sıcak yaz günlerinde içerideki serin havanın hızla dışarı kaçmasına ve klimaların içeriyi tekrar soğutmak için çok daha fazla enerji harcamasına neden oluyor.Avrupa'daki birçok modern raylı sistemde standart olan bu uygulamayla birlikte:İçerisi serin kalacak: Sadece kullanılan kapılar açılacağı için vagonların içindeki serin hava korunacak, yolculuk konforu artacak.
Enerji israfı bitecek: Klimalar gereksiz yere efor sarf etmeyecek, tonlarca karbon salınımının önüne geçilerek çevre dostu bir ulaşım sağlanacak.
Sürdürülebilirlik desteklenecek: İzmir'in enerjisi boşa gitmemiş olacak.
Yeşil Işığı Bekle, Düğmeye Bas
Sistemin kullanımı ise son derece basit ve aslında İZBAN yolcularının hiç de yabancısı olmadığı bir yöntem:Tren durağa yaklaşıp durduğunda kapı butonlarındaki kırmızı ışık, sistemin henüz kapı açmaya uygun olmadığını gösterecek.
Güvenli biniş/iniş sağlandığında yanacak olan yeşil ışık, sistemin aktif olduğunu haber verecek.Yolcular, yeşil ışık yandığında butona hafifçe dokunarak kapıyı açabilecek.
1 Temmuz 2026 itibarıyla tüm İZBAN trenlerinde başlayacak bu çevreci uygulama için istasyonlarda ve tren içlerinde de bilgilendirme anonsları yapılmaya devam edecek.
İzmir halkı olarak küçük bir dokunuşla hem kendi yolculuk konforumuzu artıracak hem de şehrimizin enerjisine ve doğasına sahip çıkacağız!